، با شمارش نكاتی چند پیشكش میشود.
- در طول دوره نگارش این نگاشته بهگونه مداوم و متناوب از 12 نوشته در روش مطالعه دینی، شیوه نگارش علمی، ویرایش، تحقیق و پژوهش و اسلوب تدوین پایان نامه بهره برده شده و امید است كه نگارندهی سطور توانسته باشد به خوبی، آن نكات ریزتر از مو را بهكار گیرد و نیز آرزومندیم همه نگاشتهها، انباشتهای صرف نباشد تا تولید علم به انجامی برسد.
- در نگارش واژههای تازی، از رسمالخط پارسی پیروی نمودهایم همانگونه كه دستور راهنمایان ویرایش است.
- نویسنده، تمام تلاش خود را نموده كه تا آنجا كه شدنی است واژههای بیگانه را بهكار نگیرد جز اینكه پارسیاش سخن را نرساند.
- در بخش منابع نگاره، تلاش بر این بوده كه از مذاهب مختلف اسلامی بهره گیری شود و از تكیه بر نوشته های كلامی یا تفسیری با گرایش فرقه ای پرهیز شود و هماره سخن حق یا نزدیک به حق را بیان نموده باشد.
- بهره گیری از زبان شعر فارسی كهن، به خصوص مثنوی حكیم رومی كاری است كه علاوه بر تغییر ذائقهی علمی نوشته و نیز خواننده به لطافت سخنان افزوده است و بالاتر، اینكه همخونیِ ادبیات فارسی با قرآن و تاریخ انبیا و اولیا را میرساند.
- پاسخ چالشی كه امروزه مدعیان پشتیبانی از قرآن و سنت به نام جدایی قرآن، عرفان و برهان در پی آنند را این رساله با بهرهگیری چشمگیر از آیات قرآن به مرز كفایت رسانده است و اگر اراده بر این بود كه نام دیگری بر این نگاره نهیم بیگمان «عرفان و برهان در دامان قرآن» در خور آن بود، باشد كه در جمع هر سهی قرآن، عرفان و برهان در این نگاشته و نگاشتههای دگر بیشتر بیندیشند.
- محقق باید كه كشته نقد و انتقاد بیرحمانه باشد چنانكه حقیر این خواست را از سروران عرفانپژوه و اساتید گرانقدرم دارم.
-
خرید اینترنتی فایل کامل :
-
- راقم این سطور، نوآوری رساله حاضر را در اصل موضوع یعنی پرداختن به «مبانی قرآنی كرامات اولیا» می داند و بر این باور است كه گرچه پژوههی پیشرو بهترین نیست و نخواهد بود اما معتقد است نخستین گام را در این باب گشوده است. باشد كه پلهای گشته تا زیر پای قلمهای پژوهشگران قرار گیرد و به بنای ساختمان دانش اسلامی خشتی فزون گردد.
- رسالهی پیش رو در دو بخش سامان یافته كه سخن اصلی نگارنده در بخش دوم به ویژه در گفتار سه، گنجانده شده و در پایان هر فصل یک نتیجه گرفته شده است كه رهآورد و یافتههای بنیادی نگاشته را میتوان در آن یافت. بخش نخست، به كلیات و ایضاح مفهومی واژه های كلیدی و نیز دیدگاه های مكاتب مختلف علوم اسلامی به مسئله كرامات اولیا پرداخته است. در بخش دوم كه قسمت اصلی
نوشته یعنی جستار قرآنی است نخست با موردپژوهی گونه های اصناف انسان به لحاظ امور خارق
عادت در قرآن كریم، آغاز می شود و سپس در گفتار دیگری به سخن اصلی نگاشته یعنی اموری است
كه مایهی دستیابی انسان به كرامات میگردد و به عبارت دیگر، مبانی قرآنی كرامات اولیا، رسیده
است. به این صورت كه به تحلیل اصول برگرفته از امور خارق عادتی كه در گفتار پیشینش آمده، میپردازد. - در پیش انداختن گفتار گونهشناسی بر جستار تحلیل مبانی قرآنی كرامات اولیا بر این اندیشه بودیم كه نخست امور خارق عادت یاد شده در كتاب آسمانی یعنی قرآن كریم را بیاوریم آنگاه بیان كنیم كه اینگونه امور چگونه از انسان سرمیزند.