وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی اثر افزودنیهای خوراکی های مختلف بر سیستم ایمنی بدن ،مورفولوژی روده و عملکرد جوجه های گوشتی

 
تاریخ: 07-05-00
نویسنده: نویسنده محمدی

امروزه صنعت پرورش طیور در مقیاس جهانی، به دلیل میزان سرمایه گذاری، حجم سرمایه در گردش، اشتغال زایی و تولید منابع ارزان پروتئین حیوانی برای بشر از مهمترین صنایع به شمار می روند. در كشور ما، این صنعت از حدود 4 دهه پیش شكل گرفته است و با گذر از فراز و فرودهای متعدد، هم اكنون به حدی از تكامل و توسعه رسیده است كه جزو چند صنعت برتر در حیطه ی فعالیت وزارتخانه های غیر مرتبط با صنعت نفت محسوب می شود. تعداد معدودی از شركت های تجاری بزرگ (در حال حاضر، 8 مورد برای مرغ گوشتی و 9 مورد برای مرغ تخمگذار) بازار جهانی تولید مرغ های لاین و سویه های تجاری حاصل از آنها را در اختیار دارند. سویه های تجارتی اصلاح شده از این گله های لاین، دارای توان بالقوه ی بالایی برای تولید تخم و گوشت هستند. این كمپانی ها، به لحاظ نوع و ارزش مرغ های قابل دسترس، در عمل شرایط همسانی را برای پرورش دهندگان در بسیاری از كشورهای دنیا از جمله ایران فراهم نموده اند. تحقق رشد مطلوب (وزن كشتار 2500 گرم طی 42 روز) و یا تولید بالای تخم مرغ (بیش از 300 عدد در سال) برای تمام این سویه ها امری ممكن و لیكن مستلزم اعمال مدیریت مطلوب است. نیازمندی های اقتصادی و غذایی جوامع پیشرفته امروزی برای گوشت و تخم پرندگان ضرورت پرورش طیور در سیستم های تولید متراكم به صورت گله های بسیار بزرگ را ایجاب می نماید، كه این امر خود منجر به تحمیل تنش بر پرندگان می گردد. در چنین شرایطی معمولاً مواد افزودنی با خواص ضد میكروبی همچون آنتی بیوتیک ها به خوراك پرندگان اضافه می شود. این تركیبات با تعدیل توان و یا حذف میكرو ارگانیسم های مضر موجود در روده  موجب بهبود رشد و راندمان مصرف خوراك می شوند. با این وجود، امروزه كاهش استفاده از آنتی بیوتیک ها و سایر

خرید اینترنتی فایل کامل :

 

 پایان نامه

 فرآورده های دارویی در بخش طیور، موضوع مهمی در تولید و سلامت خوراك انسان است. این امر عمدتاً به دلیل نگرانی از بروز مقاومت باكتریایی (گونه های مقاوم باكتری) و امكان انتقال پس ماندهای آنتی بیوتیكی به زنجیره غذایی انسان می باشد. به موازات این موضوع، امروزه تلاش های روز افزونی برای بهبود بهداشت خوراك، حفظ آسایش و سلامت طیور و كاهش نگرانی از پیامدهای زیست محیطی پرورش طیور  در جریان است.

 


 


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی سوابق و تجارب ملی و بین المللی در تهیه و تدوین برنامه های ارزیابی خطربررسی و مطالعه نظام حقوق بین الملل برای مقابله با خشونت علیه زنان »